Annons:
Etikett10-foder
Läst 1117 ggr
[Rakach]
2013-01-25 15:29

Acana - skillnaden mellan smakerna?

Hej!

Sitter och jämför Acanas foder på Internet för att beställa.
Varför är den orangea påsen billigare än Grassland och Pacifica?

Vore intressant att veta om det finns någon hake, för jag har fodrat med alla tre sorterna och tidigare var det samma pris på dem.

En fråga till, jag brukar köpa 2,5kg eftersom vi bara har en katt, men håller sig fodret om jag beställer en med 7 kg istället?

Annons:
[Rakach]
2013-01-25 15:34
#1

Nu såg jag den andra Acana-tråden och de sidorna som skriver att de har kvar i lager, har inte det när jag klickade för att beställa.

Så ursäktar för en onödig tråd. Jag får fundera på om jag ska beställa Taste of wild eller Orijen istället, det lutar åt Orijen tror jag.

[MonEnil]
2013-01-27 19:45
#2

Jag har tidigare gett mina Acana Wild Prairie för innehållets skull, tror inte det var något prisskillnad då. Kanske kommer det att ändras när det verkligen finns att köpa.

Om din katt bara äter torrfoder borde väl 7 kg inte räcka längre än 3 månader, och då bör det hålla sig i en tätslutande burk eller om påsen har "blixtlås".

[Rakach]
2013-01-27 23:52
#3

Ok. Jag har nu beställt hem 2,5 kg av Orijen, eftersom han inte har ätit det tidigare börjar jag med den lilla påsen. Får hoppas att det går att köpa Acana snart igen och då ska jag prova med en 7 kg påse, känns som vi springer till djuraffären ofta för de små påsarna. Han får lite blötmat 1 gång om dagen, men äter övervägande torrfoder.

Erna
2013-01-30 11:59
#4

Man kan lägga torrfodret i frysen för att hindra härskning, men det förutsätter att man har plats. Samma sak gäller även mjölkpulverersättning.

Det kan givetvis inte ligga i evigheter, men jag har haft sånt i frysen i ett halvår utan bekymmer.

Jag har provat både Orijen och andra foder men ger mina katter Sportsman´s Pride som dom gillar bäst. Det är ett högkvalitativt foder som har samma innehåll som RC Persian fast det kostar bara hälften. De lägger inte ner lika mycket i reklam som RC, därav det låga priset.

Inga problem med att katterna spyr av det, som de gör med RC.

Jag har leverans hem till dörren, fast det är inte lika lätt att köpa på nätet för alla.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Upp till toppen
Annons: