Annons:
Etikett07-export-import
Läst 3690 ggr
Amorstroll
1/29/12, 4:07 AM

Export till England?

Hejsan!

Finns det någon som sålt en katt till England?

Hur mycket kostade tranporten och på vilket sätt i så fall? Jag fick en chock när jag kollade upp flygpriset….!! FörvånadFörvånad

Det är ju speciella införselregler (även till Irland)…..

Tacksam för all info jag kan få.

Kram

Lisa

S*Amors Troll

Perser & exoter

http://www.amorstroll.com

Annons:
A_KickEm
1/29/12, 10:03 AM
#1

Jag har ingen direkt info men kan ju berätta att jag har en god vän som flyttade till Irland i somras tillsammans med sin foxterrier. Flygtransport för hunden skulle väl gå på sisådär 12000kr  och det räknades x kr/kilo vilket blev 10- 12000 (den är ganska mulligOskyldig).

Sen tillkommer kostnader på flera tusen för veterinärkontroll när man kommer dit.

Det slutade med att hon tog tåget till Frankrike och färja därifrån till Irland - istället för att boka tåg via förmedling från Sverige ringde hon och bokade direkt hos resp bolag och kunde då få olika rabatter - och kom ner på en total på drygt 2000 för både sig själv och hund.

Jag TROR att flygtransporten blir billigare om man åker med själv…..men det här vet nog Erna hur man gör bästFlört

Erna
1/29/12, 1:09 PM
#2

Det är fortfarande karantän i England, men det vet du väl.

Att skicka katten ensam är alltid dyrt som attan.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

A_KickEm
1/29/12, 2:19 PM
#3

Nej, det är ingen karantän!! England/Irlnd har samma bestämmelser som övriga EU-länder  - det räcker med microchip, rabiesvaccinering och sedan vänta minst 21 dagar )vid grundvaccinering) samt EU-pass. Det är transporten som är trixig till dessa länder eftersom man inte får ha dom i kabin och måste komma in till landet med vissa specifika bolag/specifika rutter.

Bestämmelser och uppgift om aktuella flygbolag/färjerutter finns här

http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/pets/pet-owners/#a

Amorstroll
1/29/12, 3:18 PM
#4

Tusen Tack för all hjälp!

# 3 Din länk var KANON !Glad

Kram

Lisa

A_KickEm
1/29/12, 5:54 PM
#5

Ingen orsakFlört Hoppas du hittar en lösning. Jag såg att man nu kan åka färja från Danmark också - det är nytt - och jag fick intryck av att dom utökat tillåtna flygbolag. (Jag tycker det är konstigt att inte SAS är godkänt!). Man kan ju alltid hoppas att NÅGOT av de godkända flyger från Stockholm el Göteborg så man inte ska byta flyg med omlastning av katten också.

Om man vill använda flyget så är det förmodligen billigare att åka med själv för då blir det inte "gods".

Upp till toppen
Annons: