Annons:
Etikett14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 4288 ggr
jenay
2011-07-31 00:29

när skrivs eg en transfer??

hej undra en ska för det ha ju blivt en omtvistad sak detta när transfer  ska skrivas vad jag fattat som ska det skrivas tranfer när man ex

  köper katt från annan uppfödre i annat förbund ex från wcf till sverak el  tvärtom men jag ha hörten helt annan verison att man bar aksriver transfer när man köper katt ex i danmark. vore tacksam för svar.

Skrattandeha en bra dag. kram

Annons:
AlexH
2011-08-01 16:01
#1

Vad jag förstår så är inte SVERAK i behov av en transfer från WCF, men en WCF uppfödare begär ut en från WCF endå för att WCF ska kunna notera att en katt kommer omreggas.

Jag vet att SVERAK begär in transfer mellan olika Fife förbund dvs. om du importerar en katt från Danmark så ska uppfödaren begära en transfer till katten som Danica skickar till Sverak.

WCF vill gärna ha med en transfer från Sverak om katten skall omreggas till WCF, den måste inte begäras ut.. Men för att Sverak skall kunna göra notering om katt som byter förbund, så är det det bästa att göra..

Jag tror att alla förbund vill ha så uppdaterade dataregister över sina registrerade katter och att det är ju synd om katterna ligger dubbelregistrerade i flera system/organisationer..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

jenay
2011-08-01 22:23
#2

ok då hänger jag med lite bättre.

Skrattandeha en bra dag. kram

Erna
2011-08-03 11:29
#3

Så snart en katt byter förbund eller land ska en transfer begäras av uppfödaren.

Det blir enklare om köparen byter förbund.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[MonEnil]
2011-08-03 12:27
#4

Det är väldigt enkelt att registrera om katter mellan förbunden. Jag har själv gjort det åt båda hållen. Inte ska köparen behöva byta förbund för en så enkel sak.

MonicaLagerquist
2011-08-03 17:44
#5

#3 Hur menar du nu?Jag kan väl inte byta förbund hit och dit beroende på varifrån jag köper katt.

Stolt ägare till fem La permer

Erna
2011-08-04 15:07
#6

Jag var nog lite otydlig i mitt inlägg.

Jag menar egentligen att det är enkelt för en utländsk köpare, att omregga en katt från Sverige. Det är även enkelt inom Sverige att byta stamtavla till ett annat förbund. Vi har ju några att välja på numera.

Man ska ha alla sina katter reggade i samma förbund, så blir det enklare.

Fast jag själv har kvar några av mina gamla katter med Sverak-stamtavla, eftersom jag inte tävlar eller avlar på dem. Alla de övriga är reggade i SNRF-WCF och stamavlan kostar bara 120:-/st. I Sverak betalar man 200-300:- per st.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
[MonEnil]
2011-08-04 15:29
#7

Det går även bra att ställa ut sina gamla (eller inköpta) Sverak-katter i WCF utan att registrera om dem. De behöver bara registreras om ifall de får kull.

jenay
2011-10-04 21:49
#8

så är man sverak medlem och köper en wcf katt behövs inte transfer då??

Skrattandeha en bra dag. kram

Erna
2011-10-05 13:27
#9

Om du ska tävla eller avla måste du omregga den. Det ingår i Sveraks krav.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

jenay
2011-10-05 18:03
#10

ok tack är det jag är uppfödaren som ska omregga den jag ska ha den till avel och utsl mvh jenay.

Skrattandeha en bra dag. kram

AlexH
2011-10-10 10:59
#11

Jag har sett att SVERAK inte kräver att nya ägaren lämnar in en transfer med stamtavlan i samband med omregistrering av katt från WCF.. så du som ny ägare till en köpt katt från WCF torde kunna skicka in  WCF stamtavlan till SVERAK och begara ut ny stamtala..

Men JAG anser fortfarande att köpare skall be att få en transfer med endå och att uppfödaren skall begära ut en transfer när hon/han vet att de skall sälja till annat förbund.. Eftersom vi inom WCF är ju faktiskt intresserade av att veta om katterna säljs till andra förbund (vi för statistik som alla andra förbund)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Jina
2011-10-10 11:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Som synes behöver du ingen transfer nej.

Detta är vad som står på blanketten du ska skicka in till SVERAK.

jenay
2011-10-18 23:57
#13

ok då fatta jag ,men det är jag själv som ska göra ändringen då??

Skrattandeha en bra dag. kram

Annons:
Jina
2011-10-19 09:34
#14

Köper du från annat förbund och vill regga i SVERAK måste du skicka in omreggningsblankett. Är katten från WCF krävs ej transfer, annars måste transfer (som uppfödaren ansöker om från sitt förbund) bifogas.

jenay
2011-10-25 22:33
#15

ok tack.

Skrattandeha en bra dag. kram

Upp till toppen
Annons: