Annons:
Etikett07-export-import
Läst 3714 ggr
Erna
7/2/11, 1:07 PM

Nya importregler

Från 1 januari 2012 gäller nya regler för importer utanför EU, som är klart förmånliga för oss.

Tidigare måste man sätta katterna i karantän i 4 månader för ca 20.000:- men snart räcker det med rabiesvaccin och avresa efter 21 dagar, dvs samma som för EU. Kravet på blodtest och karantän är slopat. Lite andra kontroller gäller också.

Detta gäller de sk listade länderna:

För mer information kontakta http://jordbruksverket.se

Listade länder
Andorra, Antigua och Barbuda, Argentina, Aruba, Ascension, Australien, Barbados, Bahrein, Bermuda, Bosnien och Hercegovina, Brittiska Jungfruöarna, Caymanöarna, Chile, Fiji, Falklandsöarna, Franska Polynesien, Förenade Arabemiraten, Guam, Hong Kong, Island, Jamaica, Japan, Kanada, Kroatien, Liechtenstein, Malaysia*, Mauritius, Mayotte, Mexiko, Monaco, Montserrat, Nederländska Antillerna, Nya Kaledonien, Nya Zeeland, Ryssland, Saint Helena, Saint Kitts och Nevis, Saint Pierre och Miquelon, Saint Vincent och Grenadinerna, San Marino, Schweiz, Singapore, Taiwan, Trinidad och Tobago, USA, Vanuatu, Vatikanstaten, Vitryssland, Wallis och Futuna.

Vissa särskilt intressanta länder är understrukna av mig.

Vissa länder har jag inte ens hört talas om.

Så nu blir det lättare att importera nytt avelsmaterial. Synd bara att det händer nu, när jag snart ska sluta med uppfödning.

Så kära vänner, börja spara och satsa på fina importer!

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
Mona22
7/2/11, 1:17 PM
#1

Underbart att det bli lättare att ta in Skrattande

jenay
7/5/11, 1:26 AM
#2

ska du sluta erna. varför då?? du ha ju så fina katter. mvh jenny.

Skrattandeha en bra dag. kram

MonicaLagerquist
7/5/11, 9:34 AM
#3

Sen ska man komma ihåg att det kan ändra sig snabbt om något händer i de listade länderna.Så man bör ha koll om man ska importera.Upptäcks det ett rabies fall i landet så stängs det omedelbart.

Stolt ägare till fem La permer

Erna
7/10/11, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

# 2

Tack för berömmet!

Efter 34 års uppfödning har jag beslutat mig för att det får vara nog. Jag är ingen ungdom längre och har besvärligt med värkande händer, vilket gör det svårt att bada och hantera katterna och allt annat.

Jag har redan börjat att trappa ner och de flesta katterna är redan utplacerade. Jag kommer bara att ha kvar några stycken av de yngsta och bästa, så att jag kan nån gång kan ta en kull om det skulle kännas så.

Min senaste kull med 2 st Exotic honor, frestande att behålla en, vi får väl se.

Bild på Yamacatos Rolls Royce, shaded silver exotic hona, 4 veckor

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
7/10/11, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är hennes syster:

Yamacatos Rolls Rose, shaded silver Exotic hona, 4 veckor

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[Iwanhoe]
7/11/11, 12:38 PM
#6

#4 och #5: Erna, de ser båda supersnygga ut. Ska du inte ta och behålla Rolls Royce, månntro? Exotic kräver inte lika mycket skötsel…har svårt att tro att du kan hålla dig ifrån uppfödning och utställning helt! Glad

Annons:
SheLoves
7/11/11, 12:44 PM
#7

Håller med! Verkligen supersnygga tjejer Skrattande

S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se

Erna
7/14/11, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack för berömmet!

Visst är det frestande med en exotic, men jag har nyligen behållt en hane,
Yamacatos Made in Sweden, chinchilla perser , som snart ska bli avelshane,

samt en hona som är en äldre helsyster till Rolls Royce. Hon heter Yamacatos Only Oprah, shaded silver perser och blev BIS-U och 2:a BIR på sin första utställning. Hennes kullbror Ozzy flyttade nyligen till Australien.

Så jag vill nog ta mig en ordentlig funderare först, annars kommor hon troligen att gå på export, eftersom det är flera som vill ha flickorna.

Jag skulle ju trappa ner under 2 år för att sedan sluta!

Bild på Made In Sweden

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

heliotropes
7/15/11, 10:48 PM
#9

Made in Sweden kan få flytta hitFlört

Eva // medarbetare på Perser


Erna
7/17/11, 4:00 PM
#10

Hihi!

Nä, gullungen stannar allt här! Han är supertrevlig och smart.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

jenay
7/31/11, 12:45 AM
#11

hur länge ha du hållt på då erna eftersom du skatrppa ner?? väldigt fina kattungar du ha.

Skrattandeha en bra dag. kram

Upp till toppen
Annons: