Annons:
Etikett15-tävlingar
Läst 1155 ggr
Bullan
2007-05-08 18:21

I fokus-loggan-tävlingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom att det verkar vara olika tycken och smak vad gäller den nya loggan…så kommer här ett förslag på hur man också skulle kunna göra! Denna är lite slarvigt ihopgjord…så döm inte kvaliteten på det bildmässiga. Det är alla kattbilderna i finalen som är ihopmonterade till en bild!

(Om jag gjort något fel, vad gällande upphovsrätterna på bilderna, så ber jag om ursäkt och då kan detta inlägg raderas.)

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Annons:
diana_
2007-05-08 18:27
#1

snyggt

Fast aa antar endå att alla är mogna nog att klara av vinst eller förlust utan att kanske behöva göra så. Minns när jag gick hos kykansbarn timme då jag va 8 år, alla ville bli Lucia så alla fick vara Lucior…

simzonites
2007-05-08 18:29
#2

Snyygt förslag, nummer 2 vill dock inte vara med i tävlingen har vi fått meddelande om.

/Lotta

Bullan
2007-05-08 18:29
#3

#1 Ja…det tvivlar jag inte på!…de flesta här är väl vuxna?!!Skrattande Hade bara litet att göra nu på eftermiddagenGenerad

#2 Så synd…den lilla kissen är ju jättesöt!Kyss

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

diana_
2007-05-08 18:31
#4

Hehe jaa inget illa menat mot någon ;).

Men det är ju så…alla vill vinna..vinner man inte då vill man inte va med längre . Så gjorde jag när jag va liten, fick jag inte vinna monopol hoppade jag av spelet.

Annkis54
2007-05-08 18:55
#5

jag tyckte faktiskt oxå att det var jättesnyggt..o montaget var jättebra gjort
önskar jag kunde göra sånt…
o OM andra tycker att detta är en bra ide
så kanske det inte är så svårt att ta bort nr 2

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

diana_
2007-05-08 18:57
#6

Som sagt har inget emot Bullans snygga förslag så. Bara det jag sa att alla måste lära sig ta förlustGenerad

Annons:
Kittentotts
2007-05-08 19:02
#7

Vi är vuxna o ska klara ta förlust, se jag fick inte ens vara medGeneradHaHa! Nä alternativet är starta om hel atävlingen, men just nu har vi tagit bort nr 2.

IdaJ
2007-05-08 19:03
#8

Man kanske skulle kunna göra ett montage av de två eller tre som kommer främst. Sen göra "ettan" större än de andra två? Så det inte blir så liten bild däruppe.

Bullan
2007-05-08 19:08
#9

#6 På dej låter det juh som om jag gjort detta för att min bild kanske inte vinner tävlingen *grrrr*.

Läs vad jag skrev i inlägg #3!!!!!!!!!!

Detta var juh bara ett förlsagGenerad

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

diana_
2007-05-08 19:28
#10

Nää menar inte dig utan att alla andra övriga gnäller på bilderna inte va bra,att bidragen är inte perser,dem syns inte osv osv. Att detta nu leder till att alla är sura dem inte leder. Att ändra tävlingen bara för det ..det är som min Lucia exempel.

Kittentotts
2007-05-08 19:51
#11

#6 Jag tror ju Diii menade att visa drar sig ur. Men kan jag hoppas inte denna bildtävling slutar i bråk. Lite trist då detta vad jag förstått vad menat att forumets medlemmar skulle få ha lite del i hur forumets logga skulle se ut. Bullan din katt är så fiiin!

Dussegokillen
2007-05-08 20:03
#12

Jag tycker att montaget var väldigt snyggt! En bra idé så ser man lite av bredden på perserkatter och både bebis och vuxen. Deltar med bidraget nr 4 och för mej är det helt ok med ett montage.

Bart
2007-05-08 20:06
#13

Bra idé!

Annons:
Dockan
2007-05-08 20:19
#14

Räcka ut tunganJag tycker att det var kanonfint och en kul bild,roligt när någon bryr sig och tar sig tid.Kanon.LenaFlört

 Hälsningar LENAGlad

Bullan
2007-05-08 20:26
#15

Om det skulle sluta med att det blir ett montage…så kan jag ställa upp och göra det…mkt bättre än detta förslag….detta tog juh bara några ca 20 min att veva ihop. Om inte annat, så kanske det går ha en ny tävling längre fram, där man väljer ut katter till ett montage!?!

#10 OK, då förstår jagSkrattande

#11 Tack…han var bara ca 1 år på bilden…så hans ansikte har blivit mera maskulint med åren…det är han som är på min Avatar också!

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Harlibries
2007-05-08 23:24
#16

Tycker att förslaget e´kanonfintSkrattande

Bra jobbat! dutch flag

Kram!

Tina

Tessan73
2007-05-08 23:28
#17

Jättesnyggt gjort.

Visst tror jag alla dom som är med o tävlar kan ta en förlust, men detta förslag tyckte jag såg mycket trevligt ut, dessutom så får man ju se fler perser o i olika färger och åldrar, och detta är ju en persersida,,,,,så jag tycker bilden du gjort var jättebra, kul att se så många vackra peserkatter på en gång, när man kommer till den här sidan.

Notaquita
2007-05-08 23:52
#18

För det första tycker jag det är ett snyggt förslag. DESSUTOM visar det ju på att en perser faktiskt KAN se ut på många olika sätt. Eller hur?!

Men mig gör det det samma hur det blir med loggan egentligen. Men helt sanningsenligt tycker jag faktiskt att detta var ett snyggt förslag Glad

Raktajinos
2007-05-09 00:28
#19

Jaa det där var riktigt snyggt .. kul med många olika åldrar och färger

simzonites
2007-05-09 00:33
#20

Jag tycker också det är kul med olika katter, färger och åldrar. Vi har ju hört oss lite för om sajten kunde heta perser/exotic i.fokus, för exoterna hör ju också hemma här. I så fall vore en tanke att det skulle kunna finnas en exotic med i loggan Fundersam Men det är bara mina egna funderingar….

/Lotta

Annons:
Kittentotts
2007-05-09 00:40
#21

ska vi rösta om exotic dåSkrattandeSkojar!

Annkis54
2007-05-09 03:28
#22

#21  nääääääääää Kittentott
inte en sån här omgång till Oskyldig

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

KungBores
2007-05-09 08:51
#23

Klart vi ska ha med exotic också!!

Annars tycker jag detta med alla katterna är suveränt förslag.

Marita-L
2007-05-09 09:53
#24

Håller med Ingela !!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

diana_
2007-05-09 10:47
#25

Ju två kan man ha men inte fler då kommer dem inte att synas, sen har vi texten där under också om nu detta ska behöva göras *suck*

Varför starta om den? Ni har juryn gjort ert val utifrån att alla fick skicka in sina bilder (demokratiskt) och nu röstas det demokratiskt fortfarande.  Gör man det kan jag nästa lova alla kommer att bli sura nästa omgång också då alla människor kan inte bli nöjda, att någon blir sur för sin katt inte fick vara med , att bidragn är dåliga osv osv.. Det är alltid någon som känner sig orättvist behandlat. Det kommer man aldrig någonsin undan.

Tänk om jag som lärare skulle göra omprov för alla elever som fått G eller VG ( alltså klarat sig, IG är underkänt) som tkr dem presterade dåligare än dem kunde då skulle jag som pedagog aldrig rulla frammåt för ingen av mina elever kommer någonsin nöja sig förutom om att dem gör provet tills dem får MVG, hur låter det?. Man får bara göra omprov då man fått IG eller om man ligger mellan gränserna för ett betyg.

Marita-L
2007-05-09 11:03
#26

Jag har röstat mitt bidrag å jag förväntar mig inte att något ska göras om men en exotic bredvid kan man ha tycker jag.

Sedan tycker jag att Bullan har gjort det fint jobb.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

christell
2007-05-09 11:20
#27

Jättesnyggt !!

Annons:
diana_
2007-05-09 11:25
#28

Ja en exotic kan man lägga till förstås , sa bara att alla 7 katter kommer in synas sen då platsen är inte så stor. Som sagt, Bullan gör ett snyggt jobb har inte sagt annat om hennes kapacitiet. Bara att starta om tävlingen enligt min mening är "dagis lösning" helt upp och ner.

Kittentotts
2007-05-09 12:02
#29

Mycket som varit dagis i denna tävling :))) Diii el DianaSkrattande Hur det blir med bilden lär vi i medarbetargruppen avgöra i slutändan.Jag jämför inte skola, dagis andra lekstugor med denna tävling.

diana_
2007-05-09 12:15
#30

Jag brukar som person köra med exempel för att få folk att förstå bättre det jag menar då jag brukar anklagas för att vara otydlig med min svenska ibland. Så det är mig som person det är då fel på om för att jag är så att jag exemplifierar. Börjar kanske bli yrkeskadad redan, alltid ska förklara bättre än som behövs så att meddelandet går fram.

 Som sagt menar bara att bara för att dem som inte leder eller så blir sura vill dem nu inte tävla, det är ganska uppenbart varför.. Lärt mig att jag kommer inte alltid att vinna allt, gör jag inte det är det för att det inte var meningen jag skulle och den som vann är den som föll folk i smaken eller var bättre än det jag hade att erbjuda.

Fått mkt skäll hemma just på grund av det, att jag alltid blev sur,skrek,kasta saker,grina så fort jag inte vann och ville börja om spelen eller annat, mamma sa att världen är så att mognad innefattar lära mig att hantera den känslan. Och har upptäckt det är så.

diana_
2007-05-09 12:21
#31

Tävlingen är ju inte slut, allt kan hända alla kan vinna fortfarande! Ge ínte upp hoppet och ha en perser och exotic är bra.

Så börjar undra nu om det kan va något emot mig nu eftersom min katt för tillfället leder, har redan fått smuttskasst. Hade en annan legat bättre till hade kanske inte ni börja fundera på detta :(.

Bullan
2007-05-09 13:20
#32

Citerat från #31 "Så börjar undra nu om det kan va något emot mig nu eftersom min katt för tillfället leder, har redan fått smuttskasst. Hade en annan legat bättre till hade kanske inte ni börja fundera på detta :(."

Vad har du fått för smuttskast? Har inte läst någonstans där jag upplevt att någon har hoppat på någon person i fråga?!? Att folk har haft synpunkter på bildkvaliteterna och kompositionen på kattfotona och även på hur rastypiska el. inte katterna är…det har jag sett, men inte personangrepp!

Och pga av alla synpunkter på fotona, kom jag på iden med ett montage som förslag! Det har inget att göra med att katterna el. ägarna el vilka som leder eller inte m.m.

Då jag har en del fotoredigeringserfarenhet, så vet jag att alla bilder i finalen inkl. min egen, behöver fotoredigering för att öka på den visuella kvallan för att kunna jämföras med den bild som sitter där i loggan nu.

Min egen bild är för utfrätt i bakgrunden och katten skulle behöva ljusas upp något, en bild har katten för dålig skärpa i ögonen, två bilder är aningens mörk och behöver ljusas upp, två av bilderna(varav den ena är min) har för rörig bakgrund, en är för suddig och behöver skärpas upp, två har för dåligt fokus på ögonen….tja finns många fler sådana småsaker….så jag förstår kritiken mot själva fotona som sådana!…men gör man då ett montage av flera bilder, så trollas mkt av dessa fototekniska "fel" bort, och man får ett rätt bra resultat trots det!

Och om just min katt är med el. inte i ett ev. montage el. som ensam katt i loggan…har faktist ingen större betydels alls…jag bidrog med 3 st foton på skoj och blev glad att ett valdes ut. Och jag tror faktiskt att det är så de ALLRA flesta som bidrog med bilder kännde! Inte som en TÄVLING på största allvar.

Rätta mig ni andra som skickade in fotobidrag till bildtävlingen om jag har fel!

Ska fixa en bild som jag själv har…för att visa skillnaden på ett "dåligt" foto jämfört med att man redigerar till det! Det kommer på ett tag!

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

diana_
2007-05-09 13:35
#33

Ja menar det var kanske omedvetet sagt att min katt inte var en värdig vinnare då den inte va rastypiskt är taskigt.

Och någon sa nu kanske allt ska stängas ner bara för att jag förstod inte varför och därför menar jag att det ska väl inte behövas göra så?

Ju jag förstår att bilderna behöver redigeras, men det jag menade också att alla katter blir för mkt och kommer inte synas. Så att någon sa nu en perser och en exotic, det är väl bra.

Så frågan är då, varför göra nu helt plötsligt ska alla va med när det inte var så i från början? ju för att alla är missnöjda dem inte leder låter det som. Annars är det inte så är det bra med en vinnare.

Raktajinos
2007-05-09 13:36
#34

jag tänker inte rätta dig utan jag tycker det du skriver är väldigt rätt och sant! Jag håller med föregående talare!

Annons:
Raktajinos
2007-05-09 13:37
#35

med föregående talare menade jag då #33

Raktajinos
2007-05-09 13:37
#36

*skrattar* hmmm neeee nu blev det väldigt fel….. #32 menar jag !

diana_
2007-05-09 13:40
#37

Ja hur ska man tolka annars den spontana förändring? jag menar ju det är något. Vilket som helst av dem bidragen som vinner kommer bli en fin katt och sen rösta en exotic blir bra. Annars skulle dem inte finnas med. Som sagt nu känns det att det verkar som det vill förändras för att t ex ingen vill se min katt som vinnare.

Raktajinos
2007-05-09 13:46
#38

Jaha Diana du har fått en hel del förklaringar här ovan och om du tänker hålla fast vid hur du känner så får det stå för dig. Många (inklusive mig) har pratat om bildkvalitet och komposition. Nu börjar jag faktiskt bli riktig grinig på hur gnälligt detta har blivit. Seriöst! Vi är vuxna människor .. det handlar om en logga som skall representera en site som vi brinner för .. vill vi inte alla att den skall vara proffsig och representativ?? Att man kommer med förslag som Bullan har gjort tyder på kreativitet och frammåt tänkande och det tycker jag skall premieras .. defintivt när resultatet var så lysande som jag tyckte det var.

Ett annat alternativ som kräver mycket arbete förvisso är att att ha en logga med text som man lägger över olika bilder så att bara texten är loggan och inte själva bilden .. så som det ser ut nu ungefär. Då kan man ha månadens katt eller veckans eller hur man nu vill ha det…..

simzonites
2007-05-09 13:46
#39

Min personliga åsikt är att något som skulle genom föras med alla medlemmars deltagande har ballat ur helt och hållet. Tanken var ju att detta skulle vara en rolig grej Fundersam Jag tycker också att det blir för mycket med alla katterna i loggan, platsen är ju inte speciellt stor.
Eftersom sajten lika mycket handlar om exotic så skulle det i så fall finnas en sådan med….
Ett montage med 2-3 katter är lagom.
Som Medarbetare på sajten är vi öppna för era förslag men det innebär väl inte detsamma som att vi viker oss för att det blivit tjafs i tävlingen???

/Lotta

diana_
2007-05-09 13:49
#40

Jaa då behöver man inte avsluta det hela om nu alla är vuxna. Och åter igen så tkr jag att Bullan gör ett snyggt jobb. Det är inte det liksom jag menade. Varför kom inte förslagt från början? istället för att nu alla skulle rösta att dem bara valdes ut och sattes ihop? Jag undrar bara varför så spontan förändring av tävlingen?

simzonites
2007-05-09 13:52
#41

#40 Ingen förändring har skett än. Sajtvärden och vi Medarbetare får ta upp detta med tävlingen.

/Lotta

Annons:
diana_
2007-05-09 13:57
#42

Nä. Så att ni har ju sista ordet på det, det sista jag säger är, det ska inte behöva ändras förutom att adda en exotic enligt min privat åsikt för att ingen av katterna som är med är ovärdiga vinnare så vilken det nu än blir så borde alla bli glada över den.

Jag har starka åsikter kanske,jag är van att föra fram dem på mitt sätt, sen att det kanske låter hårt  är inte meningen då ni vet att uttrycka sig i skrift och muntligt är samma sak. Och jag vet jag inte alltid kan säga saker på ett perfekt sätt, det försöker jag lära mig, min kille brukar får hjälpa mig när jag skriva viktiga brev eller uppsatser för att han sa att vissa saker jag säger eller som jag författar dem låter väldigt fel och kan tolkas mkt illa. Kanske är så fallet nu.

Jag menar inget illa mot någon alls, ville bara säga min mening så som alla andra här och det är tillåtet att göra förutom då man säger dumma saker mot andra människor

/Di

Bullan
2007-05-09 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Här kommer iallafall en liten demo av en bild som är tagen med en värdelös kompaktdigitalkamera…som idag min mobiltelekamera säket gjort bättre! Lågupplöst med ca 1000 megapixlar och dålig skärpa och fokus. Motivet är min huskatt Sture!

Jag har fixat och trixat med exponeringen, högdagrar, kontrast, skärpa, ljus, satt ny bakgrund…tja…mkt mer går inte göra med en så pass dåligt foto från början. Men skillnaden syns.

Har man då en högupplöst bild, som har bra skärpa och fokus, så kan man få mkt proffisgt utseende på den, med mkt små justeringar. Bildena i finalen har väl en mellanupplösning el så är de förminskade….vilket gör det svårare…men som sagt, det går göra dem mkt bättre än detta exempel som är mkt lågupplöst.

Eftersom jag är litet kunnig i detta med foton…så ville jag bara hjälpa till med det jag kan tillföra, för att få ett bra resultat. De på Fotosidan som varit in här och röstat har ju som sagt kommenterat detta. Och vore väl synd om alla sedan tycker att den första loggan var mkt bättre?

Jag tycker detta var en jättekul ide av sajtvärdarna…att medlemmarna skulle få något att säja till om med loggan!!! Men skulle inte förvåna mig om de avblåste hela grejjen tack vare allt tjaft som bottnar i ren prestige!

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Marita-L
2007-05-09 16:00
#44

#39 Min personliga åsikt är att något som skulle genom föras med alla medlemmars deltagande har ballat ur helt och hållet. Tanken var ju att detta skulle vara en rolig grej

Håller med vad har hänt?? Vilken rolig tävling..suck..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

Upp till toppen
Annons: