Annons:
Etikett14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 1687 ggr
Marita-L
2007-08-31 23:13

Sveraks burskynke ???

Jag har varit så många gånger å tittat på Sveraks utställningar men aldrig någonsin tittat hur burskynkena sitter fast…

Så när man ska sy sig ett hur gör ni å hur fäster ni dom??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

Annons:
IdaJ
2007-08-31 23:55
#1

vi syr fast band högst upp på tyget inne i buren så man kan knyta fast det i gallret uppepå och sen fäster vi "gardinerna" på utsidan med sån där "metallgardinssnöre" (vad det nu kan heta…) som man fäster en krok i vardera änden på…

Antar att du bara blir mer förvirrad av detta :)

Bullan
2007-09-01 00:10
#2

Använde knytband tidigare som Ida beskriver, men nu testar jag gardinspiraler även där. Det verkar fungera bra, men man får använda 3st, en för varje sida och givetvis göra hål i kanalerna så att spiralerna kan komma ut ur skynket också i hörnorna:)

En del har jag sett använder sådana där metallklämmor som man kan drapera gardiner med och anväder som klädnypor ungefär….och hänger upp hela skynket på det viset.

Kanske finns fler sätt också!?

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

AnnaKarin
2007-09-01 00:59
#3

Såg ett skynke som satt uppe med kardborrband en gång. Själv använder jag vanliga gardinklämmor från Ikea.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

heliotropes
2007-09-01 01:14
#4

Eftersom jag inte har sömnad till favoritsyssla så har jag köpt mina färdiga,dom är sydda med ett band som det går att använda de små plastkrokarna till och spiral om man vill.

Har varit på utställningar där taket har varit i plast med endast en liten öppning i vadera hörn för att fästa spiral i,tror att det var någon klubb i Norge som hade sådana burar.

Så jag har alltid två alternativ Flört

Eva // medarbetare på Perser


Marita-L
2007-09-01 01:28
#5

Ingen som har någon bild att visa ? Kanske ett mönster?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

Bullan
2007-09-01 01:31
#6

Klicka runt inne på denna sida…så får du kanske lite tips!

(uppe till vänster)

http://www.janitasdesign.com/

 

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

 

Annons:
Annkis54
2007-09-01 01:49
#7

nu ska jag vara lite besvärlig
jag har ju ställt på sverak utställningar ganska många gånger
att sätta skynkena i burarna är verkligen trixigt
jag har sett så många som svär o gormar för att gardinspiralerna släpper..hehe
när jag själv ställde ut så fick min dotter "krypa in i buren"
o fixat..jag klarade inte av de själv
men det blev lite lättare när jag fixade resårband o bomullsband som man knyter fast
men det är mycket lättare att sätta på utsidan buren
men….inte är det snyggt när man ser buren..men man kan ju göra ett innerskynke då om man vill
sen så vet jag katter som skrapar o river som galna på skynket i buren

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
2007-09-01 18:52
#8

Jag kör också med gardinspiraler och de har aldrig släppt hittills. Kanonbra tycker jag. Men man får töja ut själva kroken för annars går den inte om gallret.

Jag blev nyfiken på gardinklämmor från Ikea, hur funkar dessa?

Jag är glad att jag har perser när jag ställer ut för när jag tittar på skog-katterna och många bengaler så är det ofta jag ser hur de försöker riva ner sina skynken, mina katter bara sooover!

simzonites
2007-09-03 13:07
#9

Vi använder också gardinsprialer, det är jättesmidigt att använda dessa! men man bör ha en tång med sig för justeringar

/Lotta

Upp till toppen
Annons: