Annons:
Etikettot-recept
Läst 2448 ggr
simzonites
12/13/07, 3:38 PM

Julgodis

Vilket julgodis är bara ett MÅSTE HA? Kankse vill ni dela med er av receptet?

/Lotta

Annons:
simzonites
12/13/07, 3:40 PM
#1

Här är mina favoriter: hemgjord chokladkola - det är ingen jul utan den Flört och dessutom är jag väldigt förtjust i skumtomtar, men de köps ju färdiga.

Såg ett gott recept på Leilas jul, Rocky road som vi ska testa och göra till helgen.

/Lotta

Marita-L
12/13/07, 3:44 PM
#2

Ischoklad är bra ett måste Glad och knäck vem kan vara utan den doften från det underbara knäckbaket…mmmmm smaskens…

Sedan är ju bara den här rischokladen så god…där man blandar rispuffar ner i smällt choklad å lägger ut på bakpapper väntar tills det har hårdnat å delar sedan den i bitar…mumma vad sugen jag blev…slurp…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

isnornin
12/13/07, 4:21 PM
#3

#1 Rocky road är JÄTTEGOTT!! annars är det vanilkola, recept från apoteket;)

MVH Isnornin

simzonites
12/13/07, 6:45 PM
#4

Ingen mer som har sitt favorit julgodis?

/Lotta

manbukten
12/13/07, 8:17 PM
#5

Brukar göra min ischoklad på apelsin choklad det är jätte gott. Men det går och ta av alla sorter beroende på vad man gillar.

SussiF
12/13/07, 11:50 PM
#6

Hemlagad knäck och ischoklad är ett måste, inte för att jag äter så mycke knäck men det finns det ju andra som gör :-) Jag själv föredrar fikon, dadlar och nötter som även det är ett "måste" till jul även clementiner och annan frukt.

Annons:
Loppan51
12/14/07, 12:09 AM
#7

Här kommer recept på god julgodis    100gr smör, 25 marsmallows. 3dl strösocker, 2dl vispgrädde.200gr blockchoklad   .  Smält smöret, klipp i tu marsmallowen, lägg i kastrullen tillsätt socker o grädden, Koka på svag värme 10min. Ta kastrullen från värmen ,Bryt chokladen i bitar o lägg i grytan o rör om så chokladen smälter. Häll upp i långpanna med smörat bakpapper. 20x30cm. låt stelan o skär sedan i fyrkantiga bitar,

Loppan51
12/14/07, 12:18 AM
#8

Här kommer ett recept till… 1 L Kellogs special + 1dl kokos+1tsk vaniljsocker /Blandas… )  1 burk skippy jordnötssmör +2dl  sirap+ 1dl strösocker : Värmes i kastrull. Sen blandar man allt samman o brer ut massan i en långpanna, smält 225 gr blockchoklad o bred över kakan, skär i bitar o frys

simzonites
12/18/08, 6:40 PM
#9

Puttar upp en tråd från förra julen. Någon som vill dela med sig av sitt faoritjulgodis och recept?

/Lotta

/Lotta

simzonites
12/18/08, 6:43 PM
#10

Till förra julen provade vi att göra Rocky Road efter Leila's recept men den var väldigt söt och mastig så den gör vi inte i år.

/Lotta

yadhayezibas
12/18/08, 6:44 PM
#11

Hemgjord knäck är ett måste. Och choklad, gärna paradis. Glad

monica75
12/18/08, 7:14 PM
#12

Åhh, jag är rätt dålig på det här med julgodis. Inte att äta men att göra. Vi åker ju alltid hem till mina föräldrar o mamma gör alltid knäck. En chokladask är ett måste. Man kanske skulle hitta på nåt gott detta år.

monica75
12/22/08, 5:10 PM
#13

Fick ett enkelt tips av en jobbarkompis. Smält mjölkchoklad o blanda i jordnötter. Lät ju så enkelt så det ska jag testa ikväll.

Annons:
Upp till toppen
Annons: