Annons:
Etikett15-tävlingar
Läst 7233 ggr
simzonites
3/13/09, 2:16 PM

Bilder till April månads perser/exotic

Nu vill vi ha in bilder till April månads perser/exotic.

Tema: "Dags att bli fin!"
Fram med era bilder som har med bad och pälsvård att göra Skrattande eller det som du tycker hör ihop med temat den här gången.  

Motivering: Glöm inte att motivera varför just din katt ska vinna!

OBS!
Uppgifter: Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder.

Regler:

  • Max 2 bidrag per person.
  • Du måste ha tagit fotot själv - alltså ingen proffsfotograf.
  • Du måste publicera ditt inlägg senast 25/03-09
  • Foto får ej vara ett fotomontage gjort på datorn.

Pris: Vinnarbilden och en liten berättelse om katten publiceras i en artikel på sajtens förstasida!

Jury: IdaJ - Sajtvärd Perser iFokus, Simzonites - Medarbetare Perser iFokus, LeffeD - Sajtvärd Cornish Rex iFokus, Nilla - Sajtvärd Siames ifokus

/Lotta

Annons:
monisa
3/15/09, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Isaacs första bad hemma hos mig (och mitt också för den delen). *Trubbnosen´s Isaac är idag 10 månader men på kortet typ 13 veckor. Han hade bajsat ner sig totalt så det blev till att bada redan efter några dagar i sitt nya hem. Motivering: han var sååå duktig att bada och eftersom det var första gången för mig så var det så skönt att jag klarade av det utan riv- och bitmärken. Även torkningen gick rivfri.

Det var förstås en riktig chock att se det lilla livet "utan" päls, det blev ju inget kvar av han…

Kyss

Annkis54
3/17/09, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

**AnnKriellas First Godsend: Cosmos
**Svartvit harlekin, ca 4-5 år gammal hane.
Motivering: Trots att han bara står där o låter mig hållas ser han ut som om han säger: Om du tittar bort en enda sekund så är jag puts väck.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
3/19/09, 11:38 AM
#3

Fler som vill vara med och tävla om månadens perser/exotic under temat "Dags att bli fin" ? Skrattande

/Lotta

Cybercat
3/19/09, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

CyberCats Squeak.Copy - Loppan.

Bruntabby/Vit hona, 6 1/2

Motivering: Bara jag får bada med matte så är det här rätt ok!

 

krasivis
3/19/09, 12:39 PM
#5

Alise efter badet och före stormen:

Motivering: Hon ser så underbart sur ut!

Hälsningar

krasivis

www.krasivis.se

stina63
3/19/09, 4:53 PM
#6

Jösses så söta dom är som nybadade, Måste se till så någon kan fota mina pågar när dom ska bada nästa gång,

tina

Annons:
Killen
3/20/09, 12:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en bild på en bad rymmare, Gizmo.

Men har man dykt ner i toastolen så får man stå ut med ett bad!

Motivering: Ser han inte söt ut :)

kissmekate.blogg.se

Marylands
3/20/09, 10:52 AM
#8

Oj vilka härliga efter badet bilder

Anna

Annkis54
3/20/09, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Dags att HÅLLA sig fin.
**Hot Lady av Baune, Blossom, 2 år
**hade en förmåga att dränka sig i vattenskålen.
Vi skulle på utställning o jag testade en nylonstrumpa.
Tog ganska snabbt bort den…om jag säger så:):):)
Motivering: Visserligen var det inte speciellt synd om mig, det enda som led var mitt EGO…men den är ändå värd en vinst här.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Mayer
3/20/09, 1:52 PM
#10

#9 Kanske en dum fråga men vad skulle nylonet ha för funktion?För kragen eller? Skojigt med lite ideer.

Annkis54
3/20/09, 3:50 PM
#11

#10 nylonstrumpan skulle skydda kragen o under hakan från att bli blött:)
o det gjorde det väl i viss mån..men jag tyckte hon såg så galen ut så jag tog bort det hela.
Nu har hon slutat att dränka sig…det var bara en fråga om mognad.
skulle jag få samma problem igen så skulle jag nog leta efter en "jacka" eller liknande som man har till hundar

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dockan
3/20/09, 4:27 PM
#12

FlörtSmart Anki dä är ju ett Skrattande

 Hälsningar LENAGlad

Annkis54
3/20/09, 4:53 PM
#13

#12 hihi…det var nog inte jag själv som kom på detFlört

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Tjing-Ling
3/20/09, 5:35 PM
#14

#9 ha ha ha vad rolig hon ser ut. Jag brukar ta skaftet på en gammal strumpa och sätta runt halsen för att skydda kragen.

Ann-Louise.

KiroLina
3/20/09, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här kommer Leonardos All Luck To Me.Färdig badad,preparerad inför sin första utställning där även bilden är tagen/Mvh Mathias

Dockan
3/21/09, 1:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

FörvånadJag heterSimzonites Billy The Kid HJALMAR.Jag är en svarttabbyvit perserpojke och jag är 5 år.Som ni ser så äe jag van o bada,min Matte Lena började tidigt så jag har inget val.men när hon ska blåsa mig kan hon själv känna sig blåst,nån måtta få det va.jag tycker det är skönt att bli ren o fin,eftersom jag tycker min Matte är så snäll  ocj jag med så tycker jag att vi ska vinna.Mja från HJALMARSkrattande

 Hälsningar LENAGlad

Dockan
3/21/09, 1:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

KyssEfersom jag tyckte min >Matte blev så gullig så ville jg att hon skulle skicka den också,men jag tyckte den andra var roligar.Nospuu Från HJALMAR

 Hälsningar LENAGlad

amarula
3/21/09, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här kommer lill Skruttan (en Gremlins eller) Tip Tap Toe´s oki doki by Amarula´s ca 5v fs 02 21

Hon ser ut som en liten Gremlings och så här söt blir hon när hon har blivit torr

Bilder till April månads perser/exotic

Britt-Marie

ophelia
3/22/09, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jaha eftersom alla bilder försvann när datorn kraschade så har jag inga badbilder just nuSkrattandemen tänkte reta smaklökarna med katternas nya spabad som ska invigas i veckan perfekt arbetshöjd för matte hoppas vi ger glada katter i badetSkrattandeÅterkommer med mera foton senare.

Annkis54
3/22/09, 9:45 PM
#20

ser ju alldeles suveränt ut Sylvia

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Lovebuffen1
3/23/09, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Härliga bilder i tråden hittills! Glad

Här kommer mitt bidrag på ett riktigt charmtroll, Nanooq heter han och är så himla go alltid. Han heter bara Nanooq, fast kallas oftast Nanooqis, och är ca 5 månader gammal.

Han är väääldigt nyfiken på allt jag gör och ska vara där jag är. Och i förrgår när jag var på toa (av alla ställen) så lade han sig bredvid mig på kattlådans lock (deras kattlåda står precis bredvid toastolen) som han alltid gör och väntade på att jag skulle bli klar……när jag var färdig reste jag mig upp och då passade han på att göra en djupdykning - rakt ner i toalettstolen!?!?!?!? Plask sa det och en dyngsur Nanooq tittade förvånat upp. Haha, han får mig att skratta varje dag, och jag tror att han kan få fler att skratta genom fotot och därför är han en värdig vinnare.

Fotot på honom är efter att han fått sig ett rejält bad - I BADKARET!! Jag tycker att han ser ut som en blandning mellan perser, gremlings och en yorkshireterrier på fotot!! Förvånad

Fillifjonkan
3/23/09, 2:20 PM
#22

#21 Det här fotot MÅSTE vinna !!!!!!!!!!

Så j****a häftigt ! Och det är helt riktigt det du säjer, det ser ut som en blandning av alla de slags djur Skrattande

Detta var underbart, tack för att du delade med dig av det.

MVH

Elis

Annkis54
3/23/09, 5:25 PM
#23

#21..HELT underbart kort hahahha

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen1
3/23/09, 6:56 PM
#24

Tack för era vänliga ord! Vad GLAD jag blir att fotot glädjer fler än mig själv!!!! Det var faktiskt tanken med att låta det vara med här i denna tråden. Glad

Ha det gott!

Dockan
3/23/09, 7:15 PM
#25

Skrattande#21   Håller verkligen med om det.Förvånad

 Hälsningar LENAGlad

ophelia
3/23/09, 7:23 PM
#26

Så underbar bild han ser ljuvlig utSkrattande//Sylvia

Tjing-Ling
3/23/09, 9:26 PM
#27

Vilken härlig bild.

Ann-Louise::elephant::

Annons:
Lovebuffen1
3/24/09, 11:08 AM
#28

Vad ROLIGT att ni gillar fotot! Glad Men så ser han verkligen helt otrolig ut på det också!?!?!?!??! FörvånadGlad Gissa om jag skrattade så tårarna rann när jag såg honom efter badet!!!! Han är en riktig glädjespridare hela han!

Boromir
3/25/09, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jättehärliga och roliga bilder här. Vill gärna dela med mig av  Pyttes första dopp. // Malin

Boromir
3/25/09, 9:58 PM
#30

…oj, hennes riktiga namn. S*Mörkmårdens Ayo Azalea, på fotot 6 veckor och hon är brunsköldpaddmaskad. Hon borde vara med just för att det var hennes första dopp och hon var så liten att hon rymdes i en hand, det gör hon inte idag. Skrattande

// Malin

simzonites
3/27/09, 11:54 AM
#31

Nu låser jag tävlingstråden och låter juryn kika på alla era fina bilder Skrattande

/Lotta

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: