Annons:
Etikett19-änglar
Läst 2665 ggr
WildWest
2010-06-30 15:55

Stor sorg och saknad

Vår älskade perserhane Tjabo (S*Sidentassen No 1 with 2 Mom) är bortaGråter. Dagen före midsommarafton fick han somna in efter att plötsligt bilvit akut sjuk med stora andningssvårigheter. Från fullt frisk till död tog det bara 4 timmar. Han är skickad för obduktion så vi spekulerar inte i dödsorsaken.

Tjabo var inte bara vacker, han var också en mycket speciell katt och alla som hade äran att känna honom sörjer. Tack Lotta för att vi fick förmånen att äga denna underbara kisse, men det var alldeles för kort tid vi fick ha honom hos oss.

Eftersom han var så ung, 1 år och 9 dagar, hade han inte hunnit börja para. Det känns också sorgligt för jag hade letat efter någon som han i flera år. Vi hade ju hoppats på många fina kullar efter honom.

Så nu är vi utan avelshane. Jag har kollat hemsidor de senaste dagarna och har lagt ut några förfrågningar men tror inte att vi har hittat vad vi söker. Kanske någon här har en katt som kan passa oss.

Då våra honor är dilutioner alla 3 söker vi en svart eller röd 01 eller 02 då vi vill avla på vitfläck och våra honor behöver mycket vitt för att ge fina vitfläckar. Vi tycker även att det är jättekul att ställa ut. En liten "pojkkossa" skulle vara mycket intressantSkrattande.

Så är det någon som tror att ni har en liten prins till oss PM:a mig eller skriv ett mail på pudeltax@hotmail.com

//Kerstin i Umeå

Annons:
Cybercat
2010-06-30 16:02
#1

Nej men FYYYY vad tråkigt Kerstin, all sympati och varma tankar. Det är hemskt när det går så fort och man inte hinner förbereda sig alls, samtidigt är det ju tacksamt för katten just att det gick fort så..

Hur som helst, varma tröstkramar.

yadhayezibas
2010-06-30 16:33
#2

Lider med er verkligen. Sorgligt detta.. tröstkramar o nosbuffar härifrån.

Jag väntar en kull vilken dag som helst där det bla kan bli svart 01 och 02. Glad Du är välkommen att höra av dig för mer info.

sidentassen55
2010-06-30 17:15
#3

Jaa Kerstin, du vet mycket väl hur jag känner inför detta, jag är så ledsen och jag har gråtit massor jag medGråter

Jag känner oerhört stor skuld för det inträffade och jag skulle verkligen vilja få möjlighet att på något sätt ersätta er förlust. Tyvärr kan jag inte bidra med någon "kossa" i vuxen ålder….jag har "bara" Göte , som dessutom strilar, så honom vill du nog inte ha hemma hos dig……..

MEN….jag väntar ju kullar till veckan och där kan det bli kossor om vi har tur, men det kanske inte är aktuellt med någon mer katt från mig…. Annars ger jag med varm hand, en ny katt, som gåva förståss, om ni så skulle vilja det….Guld i mun

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

WildWest
2010-06-30 17:30
#4

Kära Lotta, du ska inte känna någon skuld. Det här sånt som "inte händer men händer ändå". Ingen hade kunnat förutse det och ingen kunde göra något åt det. Men jag vet ju att du sörjer precis som vi och många med oss. Den vanligaste kommentaren när vi berättar är: Men inte HAN!

Nej Göte vill jag inte haSkrattandeTungan ute. Vi får se hur det blir i framtiden men får du något riktigt snyggt får du gärna höra av dig.

Kramar i massor

Kerstin

Headturners
2010-06-30 18:22
#5

Så ledsen för eran skullGråter 

tyvär har ja bara kosspojkar som blir till sällskap, men väntar kull i slutet av juli.

Kramar

Sussie

sidentassen55
2010-06-30 18:32
#6

#4 Nämen ratar du Göte, han som är sååå trevligFlört

Nej jag vet att du inte kan ha en hane som kissar……det är så synd att han gör det för han är så go och trevlig den pojken för övrigt…….jag hoppas att han slutar med dde där dumheterna när han väl blir kastrat, annars blir det väldigt trist.

jag lovar ringa dig så fort bebisarna kommit och det blivit något som verkar bra till er..Glad

tröstkram till dig och så kan du väl ge Swen en från mig också

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Annons:
Firinella
2010-06-30 20:01
#7

Så ledsamt att läsa detta. Usch, tankarna på min egen lilla Yezzi som knappt blev ett år kommer igen. Hoppas du hittar en bra hane till dina honor. /Laila

Annkis54
2010-06-30 21:43
#8

så sorgligt
men jag hoppas att du hittar det du söker
jag får oxå en kull inom nån vecka
så kanske där:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Amorstroll
2010-07-01 02:33
#9

MEN OJOJOJ! Vad TRÅKIGT att läsa detta!

Minns honom så väl från de utställningar jag var på norrut, en UNDERBART SÖT kille! Jag tillhör nämligen dem som tycker att en hane får vara söt.

När jag gick förbi hans bur stannade jag till och bad att få titta lite extra på honom. Som ni redan vet är jag ingen vitfläcksuppfödare MEN HAN var en hane helt i min smak!!!

Kan inte riktigt fatta att han inte finns mer!

Tröstkramar

från

Gun-Lis

S*Amors Troll

englagirl
2010-07-01 09:00
#10

Usch vad tråkigt Gråter

Lycka till att hitta en ny hane till dina honor.

    ********************************

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

 /\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

WildWest
2010-07-01 14:39
#11

Lisa: jag såg att du tyckte Tjabo var sötSkrattande och det var han verkligen. Dessutom en mycket trevlig och social kisse.

Än en gång tack för era varma ord. Nu ser vi eventuellt ljuset i tunneln då vi har fått lite tips på en efterädare. Inget vi har bundit upp oss på, men hoppet finns.

Nu startar vi resan till Trondheim och blir borta några dagar, ska ställa ut 2 tjejer och sedan en liten extra tripp på hemvägen.

//Kerstin i Umeå

Peace
2010-07-01 18:19
#12

Ledsamt att höra att du mist din Tjabo i så tidig ålder. Det är inget man förväntar sig eller är beredd på.

sidentassen55
2010-07-02 16:29
#13

Så glad jag blev när jag läste ditt sista inlägg kerstin.

jag hoppas verkligen att du hittar något vackert och bra.

Du får gärna höra av dig när du fått obduktionsprotokollet…..ha det gott i Norge

Kram till er båda

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Annons:
Upp till toppen
Annons: