Annons:
Etikett07-export-import
Läst 5801 ggr
Annkis54
2010-10-07 01:21

flygbur

Vad är det som gäller när det gäller burar för kattungar att flyga i som handbagage?
Esko ska ju till Finland..o han åker med en kompis..
o jag vet måtten..men måste det vara en hårdbur eller går det med en "transportväska"? 
var isf kan man köpa detta?

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Mirra
2010-10-07 02:22
#1

Kolla på öb där har dom tygburar i olika storlekar, som jag

tror att man ha som handbagage och får plats på golvet framför stolen

ganska bra kvalitet, den minsta blir nog bra.  Jag har en sådan själv

och är nöjd med den Glad Om du vill kan jag lägga in en bild på

den imorgon :))

Rosie

Marita-L
2010-10-07 09:27
#2

En mjuk transport väska är bra för då kan man "vika eller knuffa" kanterna om utrymmet skulle vara trångt under flygstolen.. med en hård så får det inte plats så får den inte plats..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

Mirra
2010-10-07 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här ser den ut Glad Måtten är L.43  H.40  B. 36

Jag tycker den funkar bra, botten är hård med mjuk päls

sidorna är mjuk. Priset 119:-  Bra köp tycker jagFlört

Mirra
2010-10-07 12:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är gott om plats för 2

Rosie

AlexH
2010-10-07 13:38
#5

jag köpte en mjuk transport bur på djuraffären.. kolla noga med det flygbolag som du åker med.. alla har lite olika regler på storlek… SAS är rätt så hårda på att väskan inte är för stor och att total vikten inte är för hög.. de vägde väskan.. man måste kolla så att man får ha flera katter med sig, eller om de bara går på vikten… vissa plan tillåter ju bara visst antal djur i cabinen per resa..

de krävde att jag skulle få plats med väskan under sätet framför mig när vi startade och landade, men sedan kunde jag ha den i knät…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Annkis54
2010-10-07 13:55
#6

tack för era svar
det är Finn Air…o de har ett maxantal djur…vet inte vilket
de går på vikt..så vi ska meddela var bur + katt väger
måtten är längd 56, bredd 45, hög 25…så den kan inte vara så hög som den du visar Rosie…
men det är bra..då vet jag i alla fall att den får vara i tyg
vikten kan man ju inte säga exakt…för han åker ju inte NU

så jag kan väl bara beräkna.
han kommer att vara 5,5 månader när han åker..så jag räknar med 3 kg…så har jag inte tagit i för lite:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
sidentassen55
2010-10-07 14:27
#7

Jag har aldrig råkat ut för att dom har kollat måtten på transportburarna på flygplatsen.

Sist jag åkte, det var från Kroatien hit till Sverige, då uppgav jag när jag bokade, de mått som dom krävde att det max fick vara, sedan var det ingen som brydde sig om min bur alltså hur stor den var.

Enda kommentaren jag fick var, "så bra att den är mjuk, då är det ju lätt att få in under stolen."

Sedan satt jag med katten i knät hela vägen i stort sett….ja hon satt tom på det lilla bordet framför mig….

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

lenaP3
2010-10-07 16:35
#8

Den där buren är för stor enligt dom mått jag sett hos olika flygbolag. Jag köpte en transportväska med axelrem på Rusta för 149 kr och den vet jag att flera har använt just till flyg i kabin.

//P3

evawennman
2010-10-07 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Finns mass här, både stora och små: transportväskor

Ex denna som heter Nylon Mått: 40 x 27 x 32 cm (L B H)

Erna
2010-10-07 17:44
#10

Det går bra med en mjuk kanvasväska, men det är lite svårt att hitta en tillräckligt liten. Det finns även ryggsäck som man kan lägga ner.

Jag köpte mina bästa på nätet. ÖBs är för stor.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

[sarotea]
2010-10-07 19:40
#11

Jag har också den ifrån ÖoB, super förutom att jag tycker att katten inte får så mkt stabilitet när den bärs i den pga av det mjuka underlaget, man kanske kan lägga in någon pappskiva eller något, dock undrar jag hur man gör om det råkar hända en "olycka" och det inte finns något absorberande?

Annkis54
2010-10-07 21:11
#12

jag hittade en Royalväska..som var perfekt
höjden är nog kanske 26 cm..men den går ju att trycka ner..så den tar vi.
tack alla för era förslag.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Erna
2010-10-08 13:17
#13

Det brukar finnas en hård botten som är klädd med mjuk plast. Jag brukar lägga in en blöja eller liggunderlag som jag trär runt om kanterna, och ha en i reserv om olyckan skulle vara framme. Då är det lätt att bara kasta det smutsiga.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: